Support för alla
Med vår tjänst Service Desk First Line Support har du tillgång till support årets alla vardagar utan avbrott. Tjänsten är till för dig som har outsourcing hos oss. Du kan låta alla dina medarbetare få tillgång till våra support-specialister eller begränsa till några kontaktpersoner, superusers. Service Desk på SD Worx i Sverige består av specialister som svarar på frågor anpassat efter din organisation.
Fördelar med support från Service Desk
- Minskat behov av interna supportresurser eftersom du kan lita på att SD Worx tar hand om supporten kopplat till outcourcing-tjänsten.
- Snabba och smidiga kontaktalternativ med personlig service. Korta köer och snabba svar. Flera kontaktalternativ: skapa ett ärende (ticket) via ärendeportal, telefonsamtal med återuppringningsfunktion. Företagsspecifik service baserad på dokumentation från dig som kund.
- Bred kunskap. De flesta vanliga frågor kan våra specialister svara på om lön, lönespecifikation, semester, skatt, sjukfrånvaro.
- Tillgänglighet. Telefon 09–16, skapa ärende via portal dygnet runt, 365 dagar per år. Vi finns på plats för dig alla vardagar, inklusive klämdagar.
En tydlig strategi för support
"Vi föll framför allt för SD Worx för ett tydligt tänk kring support. First Line support som våra medarbetare och chefer naturligt kan kontakta vid frågor, det kändes som en genomtänkt och bra lösning."
— Ralf Lindgren, ansvarig för lön och förmåner på Skandia
Vanliga frågor om support
Här är exempel på frågor vi hanterar:
- Specifikation löneavdrag (kopplat till dag kontra kalenderdagar, t.ex. helger eller helgdagar).
- Utbetalning slutlön. Inklusive utestående betalningar (t.ex. outnyttjade semesterdagar).
- Vilka skattetabeller den anställde tillhör baserat på uppgifter som inhämtats från Skatteverket.
- Förklara skillnaden mellan engångsskatt och enligt skattetabell.
- Semester och semesterlagstiftning.
- Förmåner och hur de fungerar.
- Skuld- och skuldhantering.
- Friskvårdsbidrag, hantering av samt riktlinjer för detta.
- Utbetalningsinformation och information om registrering av bankkontonummer.
- Förklaring av de olika lönemodellerna (t.ex. månadslön kontra timlön).
- Hantering av begäran om olika intyg, t.ex. arbetsgivarintyg.
- Hantering av inkomstförfrågningar som behöver besvaras från försäkringskassa eller andra myndigheter.
Tre superusers ingår i bastjänsten, men kan utökas vid behov.
Vi är snabba. I snitt svarar vi inom en minut på över 80 procent av samtalen. Vi löser över 90 procent av samtalen vid första kontakt.
Då eskaleras ärenden till relevant avdelning och Service Desk-teamet återkopplar alltid till frågeställaren.
Boka ett onlinemöte med en av våra experter
Har du frågor och funderingar kring hur du kan ta din organisation till nästa nivå med hjälp av HR- eller lönesystem, outsourcing eller andra tjänster?
Träffa William för ett 30 minuters gratis möte online.