HR och lön fungerar inte längre som det alltid har gjort
I över 75 år har SD Worx trott på att sätta människors behov i centrum för HR- och löneprocesserna. Innovationsresan har alltid följt filosofin om att använda teknik för att hjälpa människor att få mer ut av sina jobb.
”Vårt uppdrag är att göra HR och lön enkelt och tillgängligt för alla och göra det möjligt för HR- och löneexperterna att fokusera på att leverera förstklassiga HR- och lönetjänster istället för att använda sin tid för att utföra repetitiv administration”, säger Magnus Engman, VD för SD Worx Sverige.
Framtiden för HR och lön är i molnet
SD Worx erbjuder flexibla molnlösningar som tillgodoser alla behov inom HR och lön, från hantering av persondata, tidrapportering och kvittoredovisning till lön och affärsanalys. Som svensk leverantör hanterar lösningarna lokala svenska regler och har även lösningar för övriga europeiska länder. En av de viktigaste fördelarna som SD Worx ger företag är att tekniken används för att på bästa sätt ge människor friheten att koncentrera sig på de saker de gör bäst. Med hjälp av avancerad teknik automatiseras repetitiva uppgifter och anställda kan istället fokusera på att skapa värde för företaget.
”Till exempel kan många av de komplexa och tidskrävande uppgifterna relaterade till olika myndigheter automatiseras, vilket inte bara sparar tid för lönespecialister men också minimerar riskerna för konsekvenser av att inte uppfylla de lagliga kraven,” säger Engman och fortsätter, ”Våra kunders liv och företag förbättras av mobilitet och molnlösningar. Med mobilteknologi kan chefer och anställda hantera sina HR-behov enkelt och smidigt där de behöver det. Med molnlösningar får de flexibilitet. ”
Förändrade affärsbehov skapar nya krav på stödsystem och tjänster
Traditionellt har det funnits två affärsmodeller i branschen. Antingen köper ett företag programvara och använder sig av interna experter, eller så lägger de ut hela HR- och löneprocessen till ett annat företag.
”Vi har insett att dessa två alternativ inte längre tillgodoser våra kunders behov. Därför har vi utvecklat skalbara lönetjänster som anpassar sig till de snabbt föränderliga affärsbehoven.” fortsätter Engman.
”Vi gjorde en enorm investering i dessa nya lösningar för att bättre kunna hjälpa våra kunder att spara tid och pengar,” säger Engman.